A kisgyermekes szülők tudják, hogy mennyire fontos esemény - szinte az egész család életében - az, amikor a gyermek óvodába kerül. Nem elég, hogy a kicsinek el kell válnia a mamájától, de idegen ízekhez, illatokhoz és emberekhez is alkalmazkodnia kell. Eleinte olyan az egész, mintha egy sötét, elvarázsolt kastélyban botorkálna. Ha olyan intézményt választanak a szülők, ahol a légkör családias és a "törvények" sem térnek el az otthonitól, akkor ez az elvarázsolt kastély izgalmas, felfedezni való játékparadicsommá válhat, ami az egész "majdani" ember jellemét meghatározza. Kérdés, hogy hol talál az ember olyan intézményt, ahol tényleg családcentrikus a gondolkodásmód és nem csak a készségekre, hanem a jellemformálásra is nagy hangsúlyt fektetnek? A kerületi Sashegy Családi Óvoda alapítói, akik - lévén hogy gyakorló szülők - maguk is átestek már hasonló döntésen, tudják: a jó nevelés alapfeltétele, hogy a család és az intézmény elképzelései összhangban álljanak. Ezért az intézményben a szülő és a nevelő közötti kapcsolattartás jóval intenzívebb a tutor-rendszernek köszönhetően, mint az általános óvodákban. A tutor, a gyermek személyiségbeli és képességbeli neveléséért egyaránt elkötelezett és felelős személy, aki a szülőpárral rendszeresen konzultál, segít, tanácsot ad, javasol, biztat, megerősít, valamint egyeztet a gyermek pedagógusaival is. Az óvoda nemcsak a gyermek nevelésére koncentrál, hanem arra is, hogy a szülők és a nevelők által közvetített értékek egymást erősítsék. Ennek érdekében a szülők az óvoda által szervezett speciális, gyermekneveléssel, házastársi kapcsolattal foglalkozó tréningeken vehetnek részt, amelyeknek lényege és küldetése a szülő-gyermek, illetve a házastársi kapcsolat erősítése. A gyermek óvodáskorától kezdve idejének jelentős részét szüleitől távol tölti, éppen ezért ebben a korban kell egyre tudatosabban odafigyelni a szülők szerepére gyermekük életében. A tutor-rendszer maximálisan illeszkedik az érvényben lévő oktatási, nevelési előírásokhoz, a gyermek tehát nem "mást" kap, hanem többet és hitelesebbet, mint egy hagyományos nevelési intézményben. A tutor-rendszerrel működő intézmények több országban a legrangosabb intézmények közé tartoznak. Ennek titka az egyes gyermekre jutó oly mértékű figyelem, törődés, amely az átlagos képességű gyermekeket is nagyon jó eredmény elérésére ösztönzi, mind a tanulás, mind pedig a jellemformálás terén. Európa több országában - Anglia, Spanyolország, Csehország, Lengyelország - már több éve, évtizede működnek hasonló, szülői kezdeményezésen alapuló intézmények. A tapasztalatok egyértelműen pozitívak - az ilyen szellemiségű intézményekben nevelkedett gyermekek jóval rendszeretőbb, családcentrikusabb, szakmájukban sikeres, boldog, kiegyensúlyozott emberekké válnak a hagyományos képzésben részt vevő társaikhoz képest. A magyarországi alapítók olyan szülők, akik Londonban, Madridban, Varsóban és Prágában találkoztak az ilyen típusú nevelési intézményekkel, majd itthon más, hasonlóan motivált családokkal, szülőkkel összefogva létrehozták a saját tutor-rendszerrel működő alapítványi óvodájukat Újbudán. A családcentrikus szemléleten túl nagy szerepet játszik még az intézmény életében az emberi erények (mint például a kölcsönös odafigyelés, rend, udvariasság, egymás iránti szeretet és tisztelet, stb.) tudatos fejlesztése és gyakorlása, így minden hónapban kiemelten foglalkoznak egy-egy fontos emberi erénnyel, amely aztán beépül a nevelési program minden egyes mozzanatába. Így a kicsik játszva ismerik meg, hogy miért fontos a jó, és ez a megismerés később beépül a személyiségükbe is. Ezzel alapozza meg a tudatos szülő a gyermeke későbbi jellemét.