Köznevelés

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 14. szombat, Szilárda

TÁMOP-projektzáró a Bethlen Gábor Általános iskolában

'Sokoldalú ismeretelsajátítás és a kreatív együttműködés' volt a mottója a TÁMOP 3.1.4 idei projektzáró eseménynek, melyet január 25-én a Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnáziumban rendeztek meg.
Újbuda Önkormányzata nagy sikerrel vett részt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt „Kompetenciaalapú oktatás – Innovatív intézményekben” tárgyú európai uniós pályázaton. A kerület a korszerű oktatási módszerek meghonosítására 72 887 050 forint támogatást nyert. A programba bevont intézményekben az óvodától egészen az iskoláskor végéig egységes szellemben működik az oktatás. A pályázatot Újbuda Önkormányzata nyújtotta be, szakmai tartalmát a Bethlen Gábor iskola és annak telephelyein működő két intézmény, a Kincskereső Tagiskola és a Keveháza Utcai Általános Iskola, valamint a Keveháza Utcai és a Palánták Óvoda pedagógusai készítették el, akik a program megvalósításában is közreműködtek. „Sokoldalú ismeretelsajátítás és a kreatív együttműködés” volt a mottója a TÁMOP 3.1.4 idei projektzáró eseménynek, melyet január 25-én a Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnáziumban rendeztek meg. Bánáti István, az iskola igazgatója és a TÁMOP-projekt menedzsere elmondta, a gyerekek motiváltan, érdeklődéssel vettek részt a modern szemléletű programokon. A fiatalok számos ismeretet sajátítottak el felszabadultan, játékos formában. Az új tanulásszervezési módszerek nemcsak a pedagógusokat, óvodásokat és diákokat „mozgatták meg”, hanem az óvodai és iskolai közösségek szinte minden tagját. A szakmai program áttekintette a projekt útján megvalósult 14 hónapnyi közös munkát. A kompetenciaalapú oktatás-nevelést támogató programcsomagot 24 tanulócsoportban és 4 óvodai gyermekcsoportban vezették be. A módszer segítségével a tankönyv- és tananyagcentrikus oktatás helyett a sokoldalú ismeretelsajátítás és a kreatív együttműködés került a középpontba. Az új tanulásszervezési eljárásoknak köszönhetően a diákok az ismeretelsajátítás közben sikerélményhez jutnak, és örömüket lelik a tanulásban. A projekt során az infokommunikációs eszközhasználat a napi pedagógiai gyakorlat részévé vált, ami nagyban segíti a szakemberek munkáját.