Az iskolában hagyományossá vált emelt szintű ének-zene oktatás mellett a természet sokféle módon történő megismerésére és megóvására is különös figyelmet fordítanak.
Módszertani sokszínűséggel szeretnék megőrizni a gyermekek alapvető kíváncsiságát, megnyilatkozási igényét. Személyiség formálásukban a legfontosabbnak tartják, hogy fogékonyak legyenek az őket körülvevő világ szépségeire: nyitottan, kommunikatívan, fejlett érzelmi intelligenciával forduljanak a környezetük felé. Céljuk, hogy a gyerekek kreatívan tudják alkalmazni ismereteiket minden új helyzetben.
Ebbe a szemléletbe szeretne betekintést nyújtani az iskola szerdán, a nyílt órák alatt. Reggel nyolctól délután fél egyig látogathatják a magyar, matematika, nyelv és természettudományi órákat az érdeklődők.
"Kevésbé az a fontos, hogy mit tanulnak a gyerekek az iskolában, inkább az, hogyan tanulják, mert ez meghatározza a tudásuk felhasználását egész életük során." - írja Max Plancot, akinek szavai az iskola filozófiájára is igazak. Az újreál 6 osztályos gimnáziumi rendszer 1991 óta tartozik az iskola saját profiljához. Lényege egy minden diák számára kötelező egységes és egy differenciált egyéni képzés egymás melletti megvalósítása. A tanítás-tanulás folyamata, szervezése rugalmas: a résztvevők képességeihez, érdeklődéséhez és a tudnivalók jellegéhez igazodik. Ez a képzési rendszer a sokoldalú tudás elsajátításában segíti a tanulókat. Az iskola célja, hogy mindenki képességeinek megfelelő ütemben, jól tudja teljesíteni a kétszintű érettségi vizsgák követelményeit.
"Diákjaink - a továbbtanulási szándékuknak megfelelő tudományterületen - a gimnáziumi alapismereteket meghaladó ismeretekre tehetnek szert. Ezekbe a gimnáziumi osztályainkba évek óta többszörös túljelentkezés van. A 2011/2012-es tanévre a tanulmányi eredmények alapján vesszük fel a tanulókat." - áll az iskola felhívásában.