Köznevelés

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
szeptember 29. vasárnap, Mihály

Merre tart az oktatás?

Erre a kérdésre adott választ Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a Szent Margit Gimnáziumban tartott előadásán, ahol az aktuálpolitikai ügyeket és a saját szerepével kapcsolatos változásokat kevéssé érintve arról beszélt, miért fontos, hogy a kormány által kijelölt úton haladjon tovább a magyar közoktatás ügye.
Hoffmann Rózsa Rétvári Bence közigazgatási államtitkár meghívására érkezett a Szentimrevárosi esték rendezvénysorozat legutóbbi találkozójára, éppen azon a napon, amikor kiderült, a kormányzat kettéválasztja az oktatás területét, és ő köznevelésért felelős államtitkárként folytatja tovább munkáját. Erről és az egyetemfoglalásba torkollott diáktüntetésről nem sok szó esett, annál több viszont a kormány terveiről. Csizmadia László a Civil Együttműködési Tanácskozás Fórum elnöke arról számolt be, az ország 150 településére fogják eljuttatni azt a jelenleg kidolgozás alatt álló Nemzeti Társadalmi Szerződést, amely a népfelség elve alapján támogatja a kormányt és a nemzeti ügyeket. A fórum emellett civil etikai kódexet ír Európa polgárai számára, amely lefekteti a kívánatos viselkedési normák alapjait. A szervezet vezetője ezután ötpontos nyilatkozatot olvasott fel, amely többek között kimondja: az Orbán kormány munkáját hitelesnek és kiemelkedőnek tartják, amit támogatni kell. A felszólítások között szerepelt, hogy kormány fejezze be a rendszerváltás folyamatát, a törvények esetleges hibáit korrigálja, a korrupt politikusokat ténylegesen számoltassa el, a bukottakat pedig távolítsa el a politikai életből. Rétvári Bence és Csizmadia László kijelentették, elismerésre méltó, hogy Hoffmann Rózsa nőként is állta az ellene indított támadásokat, és határozottságával példát mutatott. Az államtitkár asszony azzal kezdte beszédét, a félremagyarázások elkerülése végett ahová csak lehet személyesen látogat el, hogy tájékoztassa az oktatásban dolgozókat a reformok hasznáról és szükségességéről. Az elmúlt évek intézkedései között óriási teljesítményként értékelte, hogy az új oktatási rendszer jogi kereteinek biztosítása érdekében közel 500 jogszabályt hoztak meg; a NAT újraalkotását, a Klebelsberg Központ létrehozását, a pedagógusképzést, és a pedagógus életpályamodellt pedig korszakalkotónak nevezte, amelynek hatásait később érzékelhetjük igazán. Hoffmann Rózsa elmondta, az elmúlt évek oktatási gyakorlatának legfőbb hiányossága az volt, hogy nem kapott hangsúlyt a nevelés gondolata, pedig egy pedagógusnak utat kell mutatnia, hogy mi a jó, és mi a helytelen. Az államtitkár szerint a munka és a kötelesség rendkívüli fontosságát is be kell építeni a közgondolkodásba, hiszen az elmúlt évtizedekben sokan elszoktak a munkától. - Már egy óvodásnak is vannak kötelezettségei, amit be kell tartania - tette hozzá a szakpolitikus, aki megjegyezte, csak így valósulhat meg az alulról jövők felzárkóztatása, és ezáltal a nemzeti középosztály megerősödése. Hoffmann Rózsa azt is bejelentette, idén minden iskolában bevezetik a kötelező erkölcs és hittan oktatást, 2016-tól pedig a középiskolákban az érettségi feltételéül szabják a kötelező közösségi munkát a diákoknak.