Köznevelés

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 28. szombat, Kamilla

Matekban taroltak a Gárdonyisok

A Matematikában Tehetséges Gyermekekért (MATEGYE) Alapítvány az idei tanévben is megrendezte a Zrínyi Ilona kétfordulós matematika versenyt a 3-8. osztályos tanulók számára. A határon túli magyar fiatalok részvételével zajló területi és országos megmérettetésre a Gárdonyi Géza Általános Iskola is benevezett összesen 90 tanulóval, akik közös munkával elhódították a Legeredményesebb Iskola címet. Az intézmény vezetőit és tanítóit a siker titkáról faggattuk.

A 90-es évek elején Kecskemétről útjára indult Zrínyi Ilona matematika verseny körzeti szervezését mára a Neszmélyi úti Általános Iskola karolta fel, így 1993 óta Újbudán is több helyszínen bonyolítják le minden évben az iskolások rettegett tantárgyáról szóló megmérettetést.

A Gárdonyiban azonban a jelek szerint nem vált hagyományosan mumussá a matekóra, hiszen az iskola mindent megtesz azért, hogy a diákok ne csak megtanulják, de meg is szeressék a számok világát.

Somogyi Zoltánné igazgatóhelyettes stílszerűen a matematika nyelvén fogalmazta meg eredményeik okát.

- A titok a hármas számban rejlik: csapatmunka, felkészítő folyamat, és megfelelő feladatok. Az egyenlet további három feltétele a gyerekek, a pedagógusok és a szülők együttműködése. Ha mindezekből csak egy is hiányzik, a példa nem megoldható - vezette le okfejtését a vezető.

A felkészítő munka oroszlánrészét vállaló Németh Józsefné matematika tanár azt is kiemelte, az intézményben komoly gondot fordítanak a tehetséggondozásra.

Azt valljuk, hogy minden gyerek tehetséges valamiben, így a mi dolgunk, hogy megtaláljuk azt a valamit, és minél több téma iránt felkeltsük az érdeklődésüket - monda el a pedagógus.

Az iskolában a tanárok valóban már az első perctől kezdve minden alkalmat megragadnak, hogy szórakoztatóvá tegyék ezt a sokak számára félelmetesnek tűnő tudományt, így a Gárdonyiban meglehetősen kevesen vannak olyanok, akik távol érzik maguktól a tantárgyat. A kiemelkedő eredmények szolgálatában állnak a heti egyszer megtartott tehetséggondozó órák, melyek alkalmával a pedagógusok minden évfolyamban az átlagostól eltérő feladatokat végeztetnek a tanulókkal. Ezek alkalmával általában kiütközik a tálentum, de az is kiderül, kinek van szüksége segítségre. Senki nem születik matematikusnak, azt igenis mindenki meg tudja tanulni. Ehhez azonban sok törődés és személyes odafigyelés szükséges - vallja a tanárnő.

(Az Újbuda TV képes beszámolóját hétfőn láthatják a tévében 18 órakor, és kedden itt az Interneten. - a szerk.)