Az elektronikus menzakártya rendszer lényege, hogy a szülők egy internetes felületen intézhetik gyermekük számára az étkezések megrendelését, lemondását és a fizetést is; megnézhetik az étlapot, a korábbi rendeléseket és számlákat. Nem szükséges többé a megrendeléshez külön nyilatkozatot leadni, az intézményi ügyintézőt személyesen vagy telefonon keresni, mivel a rendszer oldaláról a teljes folyamat otthonról, kényelmesen intézhető.
Rugalmasabbá válik az étkezés lemondása is, ami felesleges kiadásoktól mentheti meg a szülőt, emellett az étel sem vész kárba. Ha a gyermek valamiért nem megy az intézménybe, az adott időtartamra korábban megrendelt étkezés egyszerűen törölhető az online felületen. A keletkező túlfizetést a rendszer automatikusan tárolja, és levonja a következő megrendelések díjából.
A 100 százalékban normatív támogatásban részesülő gyermekek esetében az önkormányzat azzal is támogatni kívánja az óvodákat, hogy nem kéri vissza a szülői lemondások segítségével megspórolt pénzt. A Szülői Szervezeten keresztül Önök szavazással dönthetnek arról, hogy ezt az összeget hogyan költsék el az óvoda fejlesztésére.
A rendszerbe a szülők – előzetes regisztráció után – otthonról, a munkahelyről, vagy bármilyen egyéb internet hozzáféréssel rendelkező helyről bejelentkezhetnek a következő linken: ujbuda.e-menza.hu. Nincs szükség külön program telepítésére: a felület használatához csupán böngészőprogram szükséges (pl. Chrome, Firefox vagy Internet Explorer).
A rendszer használatát bemutató videó és a szülői tájékoztató ide kattintva érhető el.
Az e-menza rendszerbe való belépéshez kattintson a következő gombra: