Köznevelés

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 13. péntek, Luca, Otília

Olvasni tanulni segítenek a mentorok

A személyes kapcsolat csodákat tehet.
A Senior Mentor Program Bocskai Iskola-beli sajtótájékoztatóján a program védnöke Békés Pál író szólalt fel először. A számos sikeres gyermekkönyv szerzője elmondta, a mai iskolai oktatásból hiányzik az egyéni, szeretetteljes odafigyelés. Ez persze nem az iskolák hiányossága, hiszen egy harminc fős osztályban képtelenség minden tannulóval egyénileg foglalkozni - tette hozz az író. Az amerikában már régóta bevált módszerként alkalmazott program szerint 55 éven felülieket pályáztatnak meg a másodikos, harmadikos diákok olvasási korrepetálására. Ez egy 45 perces, családi hangvételű foglalkozást jelent egy éven keresztül. A mentoroknál nem alapkövetelmény a pedagógiai végzettség, de mindenképpen előnyt jelent. Fontos azonban az elkötelezettség a fiatalokkal való munka és kapcsolatépítés iránt. Feith Bence, a Bocskai Iskola igazgatója szerint ez a tanár-diák kapcsolat mindkét oldalról segítséget jelent. Számos idős például tettvággyal, és aktivitással vonul nyugdíjba, így ők örülnek a szép feladatnak. Jelentős szakmai és élettapasztalatuk ráadásul nagy előnyt jelent a nevelésben. A diákok oldalán pedig gyakran gondot jelent a tananyag határidőre való teljesítése, ami sok diák lemaradását eredményezheti. Békés Pál az uniós statisztikákra is figyelmeztetett, melyek a magyarok olvasási képességeinek alacsony szintjét emlegetik. A módszer több okból is hasznos - folytatta az igazgató - hiszen a személyes kapcsolat nemcsak a tanulási folyamatot segíti, de a gyerekek mentálhigiénés problémáira is gyógyírt jelenthet. Feith Bence azt is hozzátette, a rossz gyerek általában csak magára akarja hívni a figyelmet, kiondatlanul is azt kéri: foglalkozz Velem! Erre jelenthet megoldást a Senior Mentor Program. T. D. - ÚjbudaTV (2008. 09. 19.)