A résztvevők emellett olyan fórumokon vehetnek részt, melyeken a tanítói hivatás legújabb kihívásaira keresik a választ, a megújulás lehetőségeit kutatják. A szervező Újbudai Pedagógiai Intézet szerint ugyanis a cél, hogy a nevelők olyan, a mindennapi munka során is használható tudást szerezzenek, melyek segítségével a lehető leghatékonyabban fejleszthetik a gyerekek készségeit, képességeit és kompetenciáit. Az idei találkozóra ráadásul olyan neves előadók érkeztek, mint Popper Péter és Ranschburg Jenő pszichológusok, Jókai Anna Kossuth-díjas író és Vass Vilmos egyetemi docens. A szakmai programsorozaton a legkülönbözőbb témák, köztük a kooperációs módszerek, a konfliktuskezelés, a nyelvi és informatikai oktatás, de még a biztonságos óvodák, iskolák kérdése is tárgyalásra kerültek.
A rendezvény első napjának nyitóelőadását Jókai Anna író tartotta, aki a szeretet pedagógiájáról beszélt. Az előadó azt mondta: a pedagógiai munka legfontosabb eleme, hogy tanár és diák között kialakuljon egy olyan érzelmi kapcsolat, ami az értelmen túl is képes hatni az emberre. Jókai Anna hangsúlyt helyezett arra, hogy a szeretet, néhány tévhittel ellentétben, nem egy szentimentális, ragacsos érzelem. Nem azt jelenti, hogy e címszó alatt mindent meg kell engedni a kicsiknek, hanem azt, hogy ezzel segítsük a gyermek életét, fejlődését - tette hozzá.
Ranschburg Jenő is a legfőbb emberi érzelem köré fűzte mondandóját. A professzor szerint ahhoz, hogy egy gyermekből a lehető legértékesebb ember váljon, és megvalósíthassa önmagát, három alapvető kritérium szükséges. Az egyik a szeretet képessége, ami tanulható, a másik a tiszta erkölcs, a harmadik pedig az autonómia, amely az önálló és helyes döntések meghozatalának képességét jelenti. Ez a három érték az intelligenciánál, és a tudásnál is fontosabb - véli a pszichológus.